دانلود رایگان**فیلم وعکس وموزیک

تبلیغات در سایت ما

دانلود رایگان**فیلم وعکس وموزیک

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 25
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 23
  • بازدید دیروز : 8
  • ورودی امروز گوگل : 2
  • ورودی گوگل دیروز : 1
  • آي پي امروز : 8
  • آي پي ديروز : 3
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 210
  • بازدید سال : 877
  • بازدید کلی : 12471
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 18.227.161.132
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    به وبلاگ من خوش آمدید
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شودباتشکر مدیریت



    امکانات وب سایت

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 23
    بازدید دیروز : 8
    بازدید هفته : 23
    بازدید ماه : 210
    بازدید کل : 12471
    تعداد مطالب : 25
    تعداد نظرات : 2
    تعداد آنلاین : 1

    پایگاه فناوری اطلاعات یاعلی((ع))

    چگونه یک لپ تاپ مناسب خرید کنیم؟

    چگونه یک لپ تاپ مناسب خرید کنیم؟

    چگونه یک لپ تاپ مناسب خرید کنیم؟

    لپ تاپ های امروزی حتی از قدرتمندترین کامپیوترهای دیروزی نیز قویتر هستند. البته سبکی و زیبایی آن ها را هم نباید نادیده گرفت و به همین دلایل است که بسیاری افراد ترجیج می دهند به جای استفاده از کامپیوتر از یک لپ تاپ استفاده کنند. اگر شما هم به فکر خرید لپ تاپ هستید به نکات زیر توجه کنید:

    قدم 1: 
    در مورد کامپیوتر های خانگی اطلاعات کافی داشته باشید چون این اطلاعات حتماً برای انتخاب لپ تاپ به شما کمک می کند.

    قدم 2 :
     لپ تاپ را در مغازه انتخاب کرده و در صورت امکان آن را از بسته بندی خارج کنید. لپ تاپی را انتخاب کنید که مستحکم و بادوام، اما نه سنگین باشد.

    قدم 3 : 
    صفحه کلید آن را امتحان کنید. از آنجائیکه هرگز نمی توانید صفحه کلید یک لپ تاپ را عوض کنید باید با آن راحت باشید. آن را روی میز و روی پای خود امتحان کنید.

    قدم 4 :
     بخش های جهت نمایی (مثل صفحه لمسی) را حتماً امتحان کنید چون کارکردن با برخی از آنها بسیار سخت است. شما همیشه می توانید از یک موس خارجی استفاده کنید اما به یاد داشته باشید در صورت جابجایی زیاد استفاده از قطعات خارجی چندان عاقلانه نیست.

    قدم 5 :
     در مورد گرم شدن کامپیوتر همگام استفاده از آن و مقدار این گرما اطمینان حاصل کنید چون استفاده از آن روی پا به این عامل مهم بستگی دارد.

    قدم 6:
     به سایز و وضوح صفحه نمایش دقت کنید. صفحه نمایش های LCD لپ تاپ ها می توانند سایزی بین 13 تا 21 اینچ داشته باشند و وضوح آنها می تواند بین 800x600 پیکسل تا 1600x1200 پیکسل متغیر باشد. هرچه پیکسل صفحه نمایش بیشتر باشد تصاویر روی صفحه نمایش پویاتر خواهد بود. صفحه نمایش را در نورهای مختلف امتحان کنید چون صفحه نمایشی که در نور معمول اتاق بسیار عالی است ممکن است در نور بیشتر یا کمتر بسیار بد باشد.

    قدم 7 :
     لپ تاپی انتخاب کنید که حداقل 2 پورت USB2، و یک پورت Firewire داشته باشد چون به وسیله این پورت ها می توانید به قطعات جانبی مثل دوربین، تلفن یا آی پاد متصل شوید.

    قدم 8 :
     اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ شما به کارت وایرلس(برای اتصال بی سیم) و بلوتوث مجهز است. چرا که این روزها بسیاری از قطعات جانبی مثل موبایل ها به بلوتوث مجهزند و به این ترتیب ارتباط با آنها آسان خواهد بود.

    قدم 9 :
     مطمئن شوید که لپ تاپ مورد نظر DVD Burner (کپی کننده DVD) دارد به این ترتیب می توانید به راحتی نسخه های پشتیبان از مدارک فایل های موسیقی و عکس های خود را داشته باشید.

    گردآوری : پایگاه اینترنتی تکناز

    چگونه يك لپ تاپ مناسب انتخاب كنيم

    در زمان خريد لپ تاپ بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه شما به چه نوع كامپيوتري نياز داريد. اين روزها Tablet PC ها نزد كاربران طرفداران بسياري دارد. اين كامپيوترها از نظر طراحي و ساخت ظريف تر هستند و مي توانيد روي صفحه آن ها با استفاده از قلم مخصوصشان بنويسيد. قيمت اين كامپيوترها ابتدا بسيار زياد بود، ولي به دليل سر و صداي زياد آن ها، مدت كوتاهي نگذشته بود كه شركت هايي مانند «بنكيو» ( BENQ ) آن ها را به قيمت بسيار ارزان روانه بازار كرد.
        
        استفاده از اين كامپيوترها بسيار آسان است، زيرا بسيار كوچك و سبك هستند، ولي از نظر قدرت به پاي خيلي از لپ تاپ هاي معمولي نمي رسند . البته اگر قرار بر اين است كه اين كامپيوتر را شما به عنوان كامپيوتردوم براي خود انتخاب كنيد استفاده از آن بسيار لذت بخش خواهد بود. اگر شما از آن دسته كاربراني هستيد كه قصد داريد با خريد يك لپ تاپ آن را به عنوان يك كامپيوتر اصلي در نظر داشته باشيد كه هميشه از آن استفاده و با خود نيز همراه كنيد، شركت هايي مانند ESC و Asus كامپيوترهايي به نام Desknote را ارايه مي دهند كه براي استفاده در اين روش بسيار مناسب است چرا كه اين نوع كامپيوترها هم به جاي لپ تاپ و هم به جاي كامپيوتر روميزي قابليت استفاده و كاربرد را دارند در اين كامپيوتر ها از قطعات كامپيوتر هاي معمولي استفاده مي كنند، بنابراين قيمت كم تري دارند. تنها ايراد بزرگ اين كامپيوترها، اين است كه باتري ندارند و اگر هم باتري براي آن ها تهيه كنيد نه تنها در داخل كامپيوتر جا نمي گيرد، بلكه خيلي زود هم بايد آن را شارژ كنيد.
        
        در مجموع بايد به اين نكته توجه كنيد كه اگر قصد خريد لپ تاپ را داريد بايد به نكاتي از قبيل نوع پردازنده، حافظه، درايو ها، پورت هاي ورودي و خروجي، وزن و از همه مهم تر گارانتي توجه داشته باشيد. ضمناً توصيه مي شود كه خريدن يك لپ تاپ دست دوم، اصلاً به صلاح نيست، چرا كه اولاً استهلاك لپ تاپ بسيار بالاست و به خصوص در مورد لپ تاپ هايي كه داراي Desktop CPU هستند حرارت زيادي توليد مي كنند كه اين حرارت باعث استهلاك بيش تري براي لپ تاپ مي شود.
        
        هم اكنون نوعي از CPU توسط Intel و AMD توليد مي شود كه Mobile CPU نام دارد و ويژگي هاي عمده اي نسبت به Desktop CPU دارند كه اين ويژگي ها شامل موارد ذيل است:
        
        - جريان و ولتاژ كم تري مصرف مي كنند.
        
        - داراي ساعت ( Clock ) متغير و قابل تنظيم هستند.
        
        - حرارت كم تري ايجاد مي كنند.
        
        موارد فوق دو هدف عمده را تامين مي كنند:
        
        الف- طول عمر بيش تر باتري در حالتي كه از باتري استفاده مي كنيد.
        
        ب- استهلاك كم تر قطعاتي كه در اثر حرارت زياد CPU ايجاد مي شود.
        
        موارد فوق منجر به آن مي شود كه عمر لپ تاپ هايي كه داراي CPU هاي Mobile هستند، از لپ تاپ هايي كه داراي CPU هاي Desktop هستند، بيش تر باشد و كارآيي و راندمان كاري بيش تري را فراهم آورند.
        
        البته در نظر داشته باشيد درايورها نيز در انتخاب يك لپ تاپ مناسب بسيار نقش دارند. معمولاً لپ تاپ هاي امروزي شامل درايوهاي دي وي دي، اف دي دي و سي دي رايتر هستند كه اين موارد نيز نسبت به سرعت آن ها طبقه بندي مي شوند اما مهم تر اين است كه به صورت ثابت طراحي شده باشند، زيرا در بعضي از مدل ها، براي استفاده از CD -ROM و F.D.D ، مرتباً بايد جاي اين دو را باهم عوض كرد كه اين اصلاً خوب نيست و باعث استهلاك بيش تر دستگاه مي شود. در ضمن امكان استفاده همزمان وجود ندارد. بنابراين بهتر است تمام درايوها به طور ثابت در لپ تاپ موجود باشد تا نياز به جابه جا كردن قطعات نباشد و استفاده همزمان از_CD -ROM و F.D.D ممكن باشد.يكي ديگر از موارد مهم در مورد خريد لپ تاپ، پورت هاي ورودي و خروجي آن است. معمولاً Laptop هاي ارزان قيمتي كه براي استفاده خانگي توليد مي شوند، فاقد اكثر اين پورت ها هستند. بنابراين اگر به دنبال نوعي بهتر هستيد، سراغ Laptop هايي برويد كه مخصوص كار حرفه اي طرحي شده اند.در حقيقت بايد تاكيد كرد كه انتخاب و خريد مدل هاي رده ( Business Kaptop ) توصيه ما به كساني است كه حاضرند مبلغي بالاتر براي خريد و تهيه لپ تاپ پرداخته، اما در عوض چيزي بهتر نصيبشان شود . اين نوع لپ تاپ ها داراي اكثر پورت هاي مورد نياز و نيز Mobile CPU هستند. نكته مهم ديگر، مساله مانيتور يا نمايشگر لپ تاپ است. امروزه خوشبختانه با پيشرفت فن آوري ساخت مانيتورهاي تخت TFT و كريستال، در اين مورد نگراني و وسواس خاصي وجود ندارد و در حقيقت اكثر لپ تاپ هاي جديد موجود در بازار، با حداقلي از اختلاف كيفيت، داراي نمايشگر هايي مناسب هستند و شما مي توانيد صرفاً با انتخاب اندازه نمايشگر خود كه اكثراً 15 اينچ يا در همين رده را شامل مي شود، اطمينان داشته باشيد كه در صورت انتخاب يك مارك مشهور و معتبر لپ تاپ، صاحب يك نمايشگر با كيفيت وضوح و عمق رنگ مناسب نيز خواهيد شد.در واقع بايد گفت كه تفاوت هاي لپ تاپ ها بسيار زياد است ولي براي انتخاب خوب ، اگر به موارد ذكر شده توجه داشته باشيد انتخاب ساده تري پيش رو خواهيد داشت. فقط فراموش نكنيد كه هر چه بيش تر در مورد خريد لپ تاپ تحقيق كنيد به نكات جديدتري مي رسيد كه همين نكات باز هم انتخاب را براي شما سخت تر خواهد كرد. بنابراين بهتر است با توجه به نياز خود ، مطمئن ترين انتخاب را داشته باشيد، البته هميشه امكانات يك محصول و خدمات بعد از فروش آن را نيز به عنوان يك اصل مهم در نظر داشته باشيد.

     

    الف) Vaio Sony : که معرف همه دوستان میباشد . دارای کیفیت های بسیار بالا از لحاظ ساخت، قیمت های نسبتا بالا ، باتری های نه چندان خوب و بجز دو سه مدل بسیار گران هیچکدام کارت گرافیک جدا ندارند. شرکتهای عرضه کننده اصلی وایو در ایران عبارتند از : امرتات ،نقش ، رایانه همراه و دو سه شرکت نچندان مطرح دیگر .

    ب)Dell : شرکت بزرگ دل در سالهای اخیر لقب بهترین (و شاید بهتر است بگوئیم پر فروش ترین) لپ تاپ های متوسط (از لحاظ قیمتی) را به خود اختصاص داده است که از لحاظ کیفیت و قیمت یک تعادل متناسب برقرار کرده است شرکت های عرضه کننده دل در ایران عبارتند از :هستی ، پارسیان ، دیجیتال و چند تای دیگر.

    پ) Toshiba : این شرکت ژاپنی (؟) نیز در زمینه تولید لپ تاپ ید طولائی دارد بطوریکه گستره مدل های آن بسیار زیاد است و در این زمینه طرفداران خود را نیز دارد (به شخصه آن را توصیه نمی کنم!) شرکت های عرضه کننده آن در ایران عبارتند از : نقش ، رایانه همراه  و پارسیان.

    ت) Lenovo : شرکت IBM را که به خاطر دارید؟ لنوو از این پس لپ تاپهای IBM را با این مارک جدید به بازار عرضه میکند. مشخصه این کامپیوتر ها طراحی های نچندان دلچسب ولی کیفیتهای بسیار بالا بهمراه قیمتهای نسبتا بالا باازای مشخصات متوسط است که اگر به شکل ظاهری اهمیت نمیدهید Lenovo برای شما ساخته شده است. شرکت های توزیع کننده این لپ تاپ در ایران عبارتند از :نقش و هستی.

    ث) HP : این برند شاید تنها تولید کننده عمده لپ تاپ های با پردازنده AMD می باشد و به همین خاطر قیمت تمام شده آنها به نسبت سایرین بسیار کمتر است که فاکتور خوبی است ولی چون مصرف برق این پردازنده ها  به نسبت پردازنده های دو هسته ای اینتل ، بیشتر است لذا از عمر باتری کمتری برخوردارند(دقت کنید فقط دو هسته ای ها برق کمتر مصرف میکنند و مثلا مصرف یک پردازنده P4 بسیار بیشتر از  AMD دو هسته ای میباشد).البته این به آن معنی نیست که HP لپ تاپ با پردازنده اینتل ندارد. شرکت هستی عرضه کننده HP در ایران می باشد.

    ج) Fujitsu Siemens: این اتحاد ژاپنی آلمانی که در عرضه موبایل کاملا به بن بست رسید این بار در عرضه لپ تاپ موفق مینماید لپ تاپ های این شرکت به دو دسته عمده : Amilo ها و  Lifebook ها دسته بندی میشوند که اولی لپ تاپ های متوسط با قیمت پائین و دیگری سری حرفه ای نوت بوک های این شرکت است. هستی ارقام کامپیوتر و بهین تکنولوژی از شرکت های ارائه دهنده این برند هستند.

    نوت بوک های دیگر موجود در بازار به همراه گارانتی های معتبر آنها به اختصار عبارتند از :

    Asus با گارانتی دیجیتال، Acer با گارانتی رسام موج ، Panasonic با گارانتی  نقش ،گیگابایت با گارانتی آواژنگ و چندین برند دیگر که شاید حتی به گوش تان هم نخورده باشد.

    البته به برندهای تولید کننده لپ تاپ میبایست یک برند کاملا متفاوت با بقیه چه از لحاظ سخت افزاری و چه از لحاظ نرم افزاری و چه از لحاظ قیمتی اضافه کرد و آن چیزی نیست مگر لپ تاپ های بسیار زیبای iMac از کمپانی Apple که دارای سیستم عامل Mac OSx میباشند که از زمین تا آسمان با ویندوز تفاوت دارد و اگر به سرتان زد از این مدل ها خرید کنید حتما یک بار این سیستم عامل را امتحان کنید(البته جدیدا قرار است امکان نصب ویندوز بر روی Mac هم فراهم شود) از لحاظ قیمتی نیز این لپ تاپ ها با سایرین تفاوت عمده دارند جائیکه قیمت آنها از دو میلیون تومان شروع می شود.

    خب حالا قصد داریم این برندهای ذکر شده را به ترتیب در دسته بندی اولیه مان قرار  دهیم:
    ۱- لپ تاپ برای افراد عادی : 
    پیشنهادات: مطمئنا در اینجا بهترین گزینه لپ تاپ مشهور و پر فروش شرکت دل با نام Dell inspiron 6400 قرار دارد(که در مدل پایه در حدود 840 هزار تومان و در بهترین مدل یک میلیون و دویست هرار تومان قیمت دارد) یک پله بالاتر از لحاظ قیمتی مطمئنا وایوهای سونی سری  N میباشد که پایه قیمتی معادل یک میلیون و صد هزار تومان دارند.

    ۲- لپ تاپ برای طراحان و گیم باز ها: 
    در این دسته به کارت گرافیک حداقل 256 احتیاج داریم. مدلی که در این رده یک سر و گردن از همه بالاتر است Dell Latitude D820 میباشد که کارت 512 مگابایتی دارد (و قیمتی در حدود یک میلیون و ششصد هزار تومان) انتخاب دیگر در این رده لپ تاپ زیبای Vaio VGN-BX660P43 میباشد که باقیمتی نزدیک به یک میلیون و ششصد هزار تومان به فروش میرسد.

    ۳- لپ تاپ برای مدیران مایه دار! : 
    بدون شک Dell XPS M2010 با وزنی معادل هشت کیلو و نیم! و مشخصاتی که کمتر کامپیوتر دسک تاپی به آن میرسد و قیمتی که بسیار بسیار گران است (آنقدر گران که من هم نمی دانم چقدر است!)

    ۴- لپ تاپ کار راه بنداز کوچولو : 
    در اینجا بر عکس بقیه قسمت ها آنچنان تنوعی نداریم و آنچه که من از بازار میدانم این مدل محدود به دو مدل وایوی سونی و یک مدل Asus میشود که سونی ها عبارتند از Vaio VGN- UX17  و UX19 که از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با هم نمی کنند و قیمت آتها هم از یک میلیون و ششصد هزار تومان شرو ع می شود و مدل ASUS هم R2H نام دارد که خود Asus به آن لقب
    ( UMPC = Ultra Mobile PC) داده است و برخلاف UX17 سونی که صفحه کلید کامل دارد ،این مدل کاملا متکی به قلم نوری می باشد. البته قیمت این یکی را ندارم ولی با توجه به سابقه بالا بودن قیمت لپ تاپ های Asus  فکر نمیکنم پائین باشد(ندید بالای یک و نیم میلیون !)
    البته این مقاله تنها گوشه ای از این بازار شلوغ را معرفی نمود امیدوارم در انتخاب شما برای خرید این وسیله زیبا و بی نظیر کمک کوچکی کرده باشم. در انتها آماده هر گونه کمک در جهت خرید و پیشنهاد به دوستان هستم.

    www.writeage.com

    چگونه یک لپ تاپ خوب بخریم

    دانلود آهنگ "بخاطرمن"یاس

    دانلود آهنگ "راز"یاس

    دانلود آهنگ "marham"یاس

    دانلود آهنگ "ازچی بگم"یاس

    دانلود آهنگ تو بیا از یاس

    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    صفحات جانبی
    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند

      برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود رایگان***فیلم وعکس وموزیک و آدرس info.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






    آخرین نظرات کاربران
    مريم - سلامممم حسين ديدم وبتو قشنگه هاااااااااااااااا
    باش داداش لينكت ميكنمممممممم - 1393/2/22
    الينا امينى -

    عالی بود

    مدیریت :نظرلطف شماست.

     

    - 1393/2/16
    ظهور بهترین ها

    دوست دار بابقیه وبلاگ نویس ها متفاوت باشی تفاوت را با امتحان کن فقط با یک کلیک امتحان کن ضرر نمی کنی

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 4 هزار تومان

    غریبه آشنا

    جون مادرت کلیک کن پشیمون می.....

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 4 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 4 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 4 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 4 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 4 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 4 هزار تومان

    به دانلود رایگان**فیلم وعکس وموزیک امتیاز دهید